Forum Witamy ZiIPiaków! Strona Główna

Witamy ZiIPiaków!

 

sciaga

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy ZiIPiaków! Strona Główna -> V semestr / Marketing przemysłowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misieg
Administrator



Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ochodza/Czechowice-Dziedzice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:06, 26 Sty 2011    Temat postu: sciaga

sciaga na kolosa u Motyki

ctrl+C ctrl+V i gotowe Very Happy

Marketing przemysłowy - marketing dóbr i usług opisujący procesy wymiany pomiędzy organizacjami, nie obejmując swoim zasięgiem gospodarstw domowych czy pojedynczych konsumentów.
• Racjonalne zachowanie nabywcze
• Cena negocjowana
• Promocja – dystrybucja bezpośrednia
• Mniejsza liczba kupujących
• Duże przedsiębiorstwa/organizacje
• Bliższe relacje sprzedawca-nabywca
• Koncentracja geograficzna
• Zależność od popytu konsumpcyjnego
• Nieelastyczność popytu
• Wysoka wartość obrotów
• Profesjonalizm zakupów
• Wpływ wielu osób na proces zakupów
• Bezpośrednie zakupy u producenta
• Transakcje wiązane
• Znaczenie jakości
Podział dóbr:
• Dobra wchodzące - Zwane też inaczej materiałami i częściami. Są to te dobra które stają się częścią produktu gotowego ( żelazo, stal, podzespoły)
• Dobra podstawowe - nie stają się one częścią wyrobu gotowego ale uczestniczą bezpośrednio lub pośrednio w jego wytworzeniu (obiekty – budynki; urządzenia – komputer, winda; pomocnicze – narzędzia, wózki)
• Dobra ułatwiające -artykuły zaopatrzeniowe i usługi przemysłowe, które wspomagają działalność organizacji (papier, artykuły konserwacyjne)
Klienci rynku:
1) przedsiębiorstwa działające na zasadach handlowych (przedsiębiorstwa zużywające, producenci oryginalnego sprzętu, dystrybutorzy)
2) organizacje rządowe,
3) instytucje (kościoły, szpitale, domy opieki, szkoły)
Nabywcy: są firmy produkcyjne, które kupują towary w celu zastosowania ich w procesie produkcji innych dóbr i usług, firmy nabywające te dobra do dalszej odsprzedaży (firmy handlowe, pośrednicy.
Otoczenie:
• Dostawcy
• Konkurencja
• Akcjonariusze
• Nabywcy
Segmentacja rynku: podział rynku wg. przyjętych przez firmę kryteriów na szeregi jednorodnych grup nabywców. Segment musi być:
- liczny
- stabilny w czasie
- homogeniczny - podobne preferencje nabywców
- dostępny w czasie i przestrzeni
Marketing mix:
1) Produkt
- znaczenie jakości (wewnętrzne/zewnętrzne, ISO-9000, jakość produktu, wsparcia dostawy)
- kompetencje firmy (umiejętności pracowników, technologie, znajomość rynku)
- polityka produktu (własne-katalogowane, produkowane na miarę, projektowane na miarę, usługi przemysłowe)
2) Dystrybucja
- Kanały dystrybucji (nawiązanie kontaktu, utrzymywanie liczności, rozwiązania finansowe, obsługa produktu, zapasy, transport, składowanie)
- Uczestnicy kanału (dystrybutorzy, przedstawicieli producenta, Pol hurtowników, maklerów, komisantów)
- Projektowanie kanału (cele kanału, organizacja projektu, struktura kanału, wybór kanału)
3) Cena
- Ustalanie cen (cele, popyt, koszty, konkurencja, wzorce zachowania klientów)
- Zarzadzanie cenami (regiony, wielkość zamówienia, sposób zapłaty, RABATY)
4) Promocja
- Reklama (cel, odbiorca, budżet)
- Promocja uzupełniająca (wystawy, pokazy handlowe)
- Sprzedaż osobista (najważniejsza! Organizacja geograficzna, wg. produktów, skoncentrowana na rynku)

PEST (Political, Economic, Social, Technological) - narzędzie planowania polegające na analizowaniu czynników
Metoda PEST zwana jest inaczej generalną segmentacją otoczenia.
Metoda ta służy do badania makrootoczenia organizacji. Istotą tego narzędzia jest określenie podstawowych sfer otoczenia, a więc tych obszarów, które mogą mieć kluczowy wpływ na funkcjonowanie organizacji i jej przyszłą strategię działania (analiza). Wyróżnia się otoczenie:
Etapy badania
1.Wyróżnienie istotnych czynników dotyczących poszczególnych segmentów makrootoczenia (tworzenie listy kontrolnej, dyskusja między członkami zespołu badawczego- korekta lub uzupełnienie listy).
2.Ustalenie wpływu każdego z czynników na funkcjonowanie organizacji ( Które z czynników opisujących poszczególne segmenty otoczenia oddziałują na organizację, a które są szczególnie istotne obecnie, a które będą ważne w ciągu następnych kilku lat?- sporządzenie zestawienia czynników wg siły ich oddziaływania na organizację (hierarchia oraz dynamika zmian)).
3.Określenie relacji między organizacją a makrootoczeniem (dodatkowa analiza- jakie skutki mogą wywołać w organizacji, pomocne przy opracowaniu prognoz rozwojowych oraz określaniu misji i celów organizacji).

POLITYCZNO-PRAWNE:
1. Regulacje sanitarne
2. Liczba obowiązujących licencji i koncesji
3. Rystrykcyjność polityki podatkowej
4. Stabilność systemu politycznego
5. Prawo pracy
6. Umowy międzynarodowe
7. Prawo działalności gospodarczej. Kodeks spółek handlowych. Krajowy Rejestr Sądowy.

EKONOMICZNE:
1. Zmiany PKB
2. Inflacja
3. Wskaźniki kursu walut
4. Stopa procentowa
5. Stopa bezrobocia
6. Podaż pieniądza
7. Indeksy giełdowe
8. Cła i podatki

TECHNOLOGICZNE:
1. Czynniki klimatyczne
2. Postep technologiczny
3. Innowacje technologiczne
4. Dostępność licencji
5. Nowoczesne metody wspierające produkcję oraz zarządzanie
6. Nowoczesne metody dystrybucji


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy ZiIPiaków! Strona Główna -> V semestr / Marketing przemysłowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxGreen v1.2 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin